Jag har inte slutat blogga, jag bara lyser med min frånvaro

Det finns så mycket annat att göra här i världen så jag gör det i stället!
Det vill säga jag läser andras bloggar och sucktar över allt vackert stickat och
virkat som finns på bloggarna. Ricktigt inspirerande om man nu var duktig på
mönster.
Det är ju inte jag men drömma kan man ju, Om det finns någon vänlig själ där ute
som är villig att sticka ett par handledsvärmare till mig i spets mönster så hör av dig
till mig.
Just nu stickar jag på en typ axelvärmare. I stora drag är det en halsduk stickad med räta
maskor med en armmudd i var sin ända. Stickar i Alpacka i storlek 10 på stickorna.
Tanken är att ha den under jacka kala dagar när jag står på gården på jobbet.
Jag har en stickat en sjal i Alpacka för några år sedan så därför vet jag att den här
kommer att värma ovan en tjocktröja.
Den går bra att använda som halsduk och oxå så det blir "två för en".


Kommentarer
Postat av: Katarina

Hej ! Ska bli kul att se när den är färdigstickad.

Kram Katarina

2010-11-14 @ 22:35:12
Postat av: Anonym

Den är färdig nu, men den skall bara justeras lite grann. Börjat på ny skarf som snart är färdig. En virkad variant. Har lite nya ideer på gång.

Mamma Mia

2010-11-15 @ 21:22:22
Postat av: Pjollret

Hej Lalli ! Vad gör du ? Tränat idag, ska

lägga mej nu o läsa min nya bok Dödahavsrullarnas

hemlighet. Kram från Pjollret

2010-11-18 @ 21:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0