Husvagns fix


I går var vi vid husvagen och Björn började sätta upp förtältet.
Efter en stund ringde han och behövde lite assistans.
Hade precis satt mig i solen!!!
Så jag tog "dra maten" till affären och  laddade
upp med korv och bröd.
Promenerade ner till vagnen och började
steka korv till den hungriga husvagns ägaren.







Första korven i husvagnen



Smått galen av hunger och törst






Tältmästaren




Husvagnskocken.

Ni vet hur det  är med ungdomar som kommer hem på olika tider

så jag stekte korv i tre omgångar innan alla familjen

fått sin beskärda del innan vi tog oss an chokladkakan.




Triss i Grabbs



Middagsro i lägret



Med en kvinnas list och mannens förstånd så fick vi i hop

förtältet. Listade till och med ut vad de minsta pinnarna var

till för vilket visade sig vara gardinstänger till fönsterna.

Att det sedan blev ett par pinnar över är en annan historia.

Det fanns till och med "tält duk" att sätta på vagnen så

att det inte blåser under i från. Björn trodde det var något som

var över från något annat. Medans jag fick en minnesbild

när jag vecklade ut det. Minns att jag sett att det finns på

vagnar. Samt så såg jag att det fanns fickor på som man

lämpligen kan lägga hushållsrullar och dylikt om man

har bord och stolar ute i tältet så är det bra förvarings fickor.


Tältet är oxå generöst utröstat med flera ingångar. Snoddar och

tampar att fästa upp både här och där.


Inne i vagnen har ägarna satt upp "massvis" med krokar

på alla möjliga och omöjliga stället som antagligen har

fyllt en funktion för saker som behöver hängas upp.

Det blir kul att se vad vi använder dem till.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0