Semlor

Jag har ätit min första Semla i dag. God och mättande och smakade "mer"
Hittade denna artikel på aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article195310.ab





Jag skulle gott och väl kunna äta semlor en heldag
 i stället förmat. Även om jag inte kommer att göra
det så kan man ju leka med tanken.

Visar ett bildbevis på att det är "torkväder"
även på vintern.
Det luktar så gott med tvätt som har hängt ute.
i går tvättade jag balndannat halsdukar och
en fick torka ute och den andra ute.
Båda luktade jätte gott men den som
torkat ute luktade godast.
Björn fick göra ett lukttest och
han kände vilekn som vart torkad inne oh ute.

Lakan är nog det abbsolut det godaste
att toka ute eller vad säger ni?





Kan ju även passa på att gratulera alla som heter
Gunhild i dag. Så Grattis Mor på namnsdagen.




Kommentarer
Postat av: Lena

Torka ute? Blir det inte stelfruset? Jag har börjat hängtorka allt i stället för att använda torktumlaren, men nackdelen med det är att jag bara kan köra 1 maskin per dygn. Har ingen annan torkställning än den ovanför badkaret. Skall skaffa en för inomhusbruk som jag kan ställa i sovrummet, då kan jag torka mer tvätt på en gång. Ha en bra dag!! Kram

2010-01-31 @ 08:00:45
URL: http://zitalena.blogspot.com
Postat av: Mamma Mia

Hej Lena

Det är samma sak för mig om jag inte vill köra torktumlare så måste jag hänga och det är begränsad plats på toaletten och så är det bra att hänga ut vissa saker på balkongen så kan man ta in det och "tina" det dagen efter eller så . Tjocka kläder torkar ju inte bra ute precis men lakan och örngott kan jag hänga ut. Kram

2010-01-31 @ 09:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0