Takdropp

Ni som känner mig i "verkligheten" vet att jag nyser
så fort jag får tillfälle.  Det går inte en dag utan
att jag nyser, börjar för det mesta vid frukost och slutar när jag
går och lägger mig.
Men en dag som denna så är det nysningar hela dagen.
Inte så konstigt heller när man är förkyld.
Det är inte bara fårn näsan det droppar utan det droppar
från taket och snart så kanar väll snön av taket.

Sist som det rasade från taket så åkte det ner på framsidan
vid entren. Björn fick skotta sig in.
 I dag såg det ut så här under vårt tak.












Det blir mycket vatten av snön när det smälter.
Hoppas att det blir mycker sol så att det avdunstar och
inte blir översvämningar i våra brunnar
som det "atjo" blir när det regnar mycket i vårt område.
 
*


Kommentarer
Postat av: Jeanette

En hel del snö det där, ja hur skall det gå när allt skall börja att töa upp. Nysandet, ja det hoppas jag verkligen att du kommer att slippa när du har gjort din bukoperation, för det gör omnt kan jag säga.. nysningar och hostningar. Kram

2010-02-25 @ 09:21:30
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Nett

Gomorrn. Hoppas att du får en bra start denna Fredag och helg. Javisst kan jman göra den i mobilfodral, eller om man vill ha mössan så kan man virka den i andra färger, sina egan OS-färger ;) Här hemma blir jag nu sugen på att börja plocka fram mina garner och starta upp virkningsprojekt kram

2010-02-26 @ 08:01:35
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Nett

Rätt konstigt det där, jag ä'r både morgonpigg och kvällspigg av mig. Får jag bara sova ca 6-7 timmar så är jag nöjd. Igår kväll var den första kvällen då jag kunde sitta något sånär bekvämt i soffan så det skall funka med att sitta där och virka inom kort. Trevlig helg! Kram

2010-02-26 @ 08:56:37
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Nett

Virkningen har legat åt sidan ett tag, men det skall fram och jag hoppas att det kan bli så redan ikväll eller imnorrn ;) Kram

2010-02-26 @ 14:41:34
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0