Nu kan det väll inte blir mer snö eller?

Det sägs att det skall komma mer snö men vart skall
den ta vägen? Det ligger flera meter höga högar med
snö och uppblåsta vallar både här och där.
Vägarna är skottade men inte gångbanorna
så jag får välja mina promenadvägar med
omsorg det är inte så lätt när man går på en
skottad gångbana men kommer ut på
en oskottad. Då vill jag ju inte vända utan
får snällt fortsätta.
Lite mysigt är det allt att pulsa i snön
bara man inte får vinden i ansiktet samtidigt
 för det är inte mysigt.









Här är det ett dike men det ser man inte
längre.







Vi gick förbi denna snöhögen för ett par dagar sedan
när vi var på promenad med barnen på arbetet.
Vi tyckte att snöhögen var jätte hög.
Men i dag var den ännu större.



Snön läggs på hög.



Det var allt för i dag.

Ett litet tilläggbara. Om det kommer mer snö så år vi
nog frakta bort den i skottkärra för det
får inte plats mer snö på tomten.

*****************


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Tack :) Så skönt att vara hemma nu! Nog undrar jag allt vart snön skall ta vägen, det finns inte mer pklats för den. Kram

2010-02-21 @ 11:11:21
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0