I natt rasade det från taket

I natt kunde jag inte sova. Eller rättare sagt jag somnade och vaknade
med jämna mellanrum. Snön som låg på vår huslänga rasade
succesivt ner.
Det rasslade och mullrade från vår länga och från den längan
som ligger ovanför vårt hus.
Allt rasade ju inte samtidigt men det lät varje gång som
om allt lossnade.
Då när jag precis somnat om så rasade
det lite till. Samtidigt hade jag koll på Mattias som låg brevid mig
så att han inte fick hög feber. Men han sov sött på kudden.
När vi kom ner i morse så låg all snön på baksidan.
I morgon så får dem som inte är förkylda skotta
bort snön


Bild kommer om en stund

Nu har det gått en dag och här kommer bilderna
som visar hur mycket snö som föll.





I dag skottade Björn en gång ut till baksidan



All snösom ligger till höger i bild skall
oxå bort men det blir ett senare projekt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0