Jag har ju sagt att jag skulle lägga in.....

......fler semester bilder och det verkar som jag "glömt" av det.
Eller jag har prioterat andra saker skall jag väll säga.
Men några bilder kommer här i alla fall för den nyfikna
.



Det här var min första dag på semester eller rättare sagt
sista arbetsdagen innan semester. Men jag slutade
klockan ett och vi åkte direkt ner till havet och jag var
även först i spat.










Första campingen var i Gränna. En helt perfekt camping med fin
serviceanläggning. Själva seviceanläggnikngen med toalett och dyligt
låg innanför ett stängsel som man fick passera med paserkort.
Det var inte helt enkelt för en nybörjade skall jag säga
när man  inte begriper om dörren skulle gå inåt eller utåt.





Naturligtvis var vi uppe och strosade på gatan och tittade
på polkagristillverkningen,



På kvällen gick vi en kvällspromenad ner till hamnen.
Kristoffer har tagit bilden.



Kristoffer fotade väldigt mycket på resan och detta tog han vid solnedgången
nere vid hamnen. På andra sidan ligger Visingsö som vi skulle åka till
dagen efter.



Första frukosten i husvagnen






Många kuddar och täcken blev det.





Detta var min utsickt från den sängen som jag låg i.
Den fungerade som soffa dagtid och våra kuddar och täcken
låg här på och blev som två stora armstöd som vi låg på.
Jag satt och virkade när de andra låg och tittade på
film på kvällarna.
På varje camping blev utsikten ny :-)






Vi stannade till vid Bergs slussar på väg upp till Kålmorden.





När slussen skulle öppnas igen så var ett reglage borta.
Knappen hoppade i väg.....en fjäder lossnade



Björn och flera andra började leta men hittade den inte
så de fick komma en sevice kille och laga den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0