Lite nya "inköp"

I måndags var jag ledig och då shoppade jag och M lite smått och
gott på Backa plan. Vi gick på Mc Donalds med alla andra
höstlovs lediga.
Ma behövde jeans och jag lite annat smått och gott.
Letade efter en mobilsnodd men hittade ingen som var bra nog

Det börjar närma sig op dag, fast det är tre veckor dit så går
ju tiden alltid så fort.
Jag behövde en lämplig *handväska* som är
användar vänlig när man är opad i handen. Min nuvarande
handväska är opraktisk så jag behövde en ny som man kan
öppna med en hand.
Hittade en i väskaffären på Amhultstorg med en bred och bra
rem som jag kan hänga tvärsöver kroppen och och med en
dragkedja som är lätt att öppna med en hand
samtidigt som jag kan ha väskan på mig.
Apoteket fick ett besök av oss då jag köpte Descutan som jag
skall ha när jag duschar innan op och lite värktabletter.

Från det ena till det ena så önskar
jag mig en ny......

....i julklapp.

Som sagt det finns lite att pyssla med.
Det är svårt att föreställa sig hur "handikappad" man blir
efter op när man inte har varit med om något sådant innan.
Men det är väll ungefär som när jag för övrigt har som mest ont
i handen. Då kan jag ju inget göra utan går bara omkring och
ojjar mig.

Jag håller på att fundera ut små "uppdrag" som jag kan
företa mig med en hand. I mina öron låter det som om det
är enkla saker som jag kan göra.
Någon städning blir ju inte på tal om eller andra käcka saker som
att tvätta fönster.
Det blir nog mest till att ligga i soffan och äta choklad.
Eller? Jasså inte det?
Läsa böcker låter mer som en nyttig grej tror jag.
Sedan får ju gärna en och annan dagledig själ
komma hem och och underhålla mig.
Ja, ja nog om detta.
Hej och hå så länge.




Kommentarer
Postat av: Lena

Jag har ju opererat armbågen 8 ggr och varit gipsad från axeln ner till fingrarna. Frågan är om du inte bara får gips upp till armbågen, då blir allt mycket lättare. Om du har en klädställning ovanför badkaret, se till att fästa ett lakan i det som en slinga, så att du kan vila armen i slingan när du duschar. Givetvis efter du har plastat in gipset ordentligt. Du kommer att upptäcka att du alltid vill (och måste) ha handen i högläge, annars bultar det. Bulla upp med kuddar i soffa och säng så att det funkar. Jag klarade mig utmärkt själv alla 8 gångerna (bodde själv) och allt går om man bara vill. Handlade med dramaten, satte till och med upp tofs själv. Må så vara att den blev lite sned eftersom jag inte kunde böja en av armbågarna, men det gick bra ändå. Jobba orkade jag dock inte. 4 veckor var jag hemma varje gång. TRÅKIGT!! Lycka till och fråga gärna om det är något du undrar hur man skall lösa :) Kram

2009-10-29 @ 11:42:43
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jag frågar gärna när jag kommer på något.

Tror inte att gipset blir så högt upp som till armbågen. Det kanske inte ens blir gips utan ett

"hårt bandage". Dem gör så olika från sjukhus till sjukhus. Vi har bara dusch draperie stång och den håller inte och "hänga i" men det var ett bra tips.

Jag får väll ta hjälp av maken vid "tvagning" kan jag tro annars så får det bli "bra karl reder sig själv".

Hälsningar Mia

2009-10-29 @ 17:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0