Det finns faktiskt ett suddigummi kvar

I dag har skolorna och förskolorna varit stängda pga branden,
Eftersom Mattias har varit sjuk så skulle vi ändå varit hemma.
Så i dag var den första dagen som han var ute på en hel vecka.
Det var inte helt lätt att få med honom ut när jag sa att vi
får ta oss en tur och titta på skolan.
Mattias har ju sett på många bilder så han vet ju hur det ser ut
men jag tor att det är bra att se det på riktigt.
Jag föreslog att vi går och handlar lite fika sedan och då
fick han fart. En fika kan man ju inte säga nej till.
Mattias har ju tränat innebandy i gympasalen under hösten
och då har han och pappa haft en lite "hemlis" för sig på vägen dit.
Det kom ju Mattias på så då kunde vi ju passa på att kolla om den
var kvar.

Vet ni var det är?
Ett suddigummi.

Detta suddigummi ligger gömt
på ett speciellt ställe
Mattias hittade den och den
låg kvar.

Branden hade inte nått ända dit.

Det var ju lite kul att "hemlisen" var kvar.
Mattias tittar på den nerbrända skolan och vi försöker se vad det är som
har brunnit. Vi fortsätter runt och kommer till kortsidan.





Batteriet på kameran är slut. Men efter en stund
får jag i gång den igen.


Vi konstaterade att det inte var så just nu i alla fall.
Nu var batteriet slut i kameran. Vi gick ner förbi förskolan och ser på en
stund när grävskåpan "monterar" ner Torslandas äldsta förskola.
Lite paradoxalt att se två landmärken försvinna på samma vecka.
Vi kom tillslut ner till Willys och köpte lite fika.
Väll hemma igen så tittade jag på  Göteborgs postens nätupplaga
och såg att fotografen Kent Hallgren tagit exakt samma bild
på dörren på skolan som jag fotade för en stund sedan.
Det är inte så konstigt att det är liknande bilder
eftersom förmålet är detsamma.
Men sedan inträffar det mest märkliga och det är när jag
tittar på Gp klippet från Vingen som hade spelats
in under dagen  när rektorerna och räddningspersonalen
mötte eleverna

http://www.gp.se/gptv?path=gptv.abcdn.net/TV-
ARKIV/Goteborg&playfile=12270_Overklig_mandag_for_Torslandaskolan_104466.pls&autostart=1

Både jag och Mattias säger samtidigt
"Det finns visst ett suddigummi kvar"
Hur har detta gått till? Hur kom det sig att
vi visst har sett det sista suddigummit?
Som samtidigt får vara det första suddigummit till den nya skolan.
För mig så blir det ett symboliskt värde.

Det här var lite tankar från mig och mina egna
slutsatser. Det här blir en hjälp för mig att förstå det
obegripliga som hände.
Mamma Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0