Neurografi undersökning

Det skall jag göra i morgon bitti 7.30 på Sahlgrenska. Liiiiite tidigt.
Jag får gå upp lite efter klockan 5.00.
Det gjorde jag alltid "förr" när jag arbetade på Sahlgrenska-jubileums kliniken.
Då var det inget att gå upp så tidigt.
Det är det massor av folk som gör varje dag.
Men jag blir lite "bekväm" när jag arbetar fem minuters promenad
hemmifrån.
I morgon så skall det undersökas i fall jag har Karpaltunnel syndrom.
På osdag så skall jag träffa läkaren igen och  få reda på svaret från undersökningen
samt att utvädera kortisonsprutan som jag fick i tummen.
Fortsättning följer.

Kommentarer
Postat av: rosalucia

Vad fick de fram av undersökningen? Var det karpaltunneln?

Jag har opererat den på ena handen, å det blev jättebra efteråt. Fast eftersom man är gipsad ett par veckor, så tar det ju ett tag att få tillbaka styrkan(månader). Men väl värt besväret.

Ha en bra helg!

2009-05-29 @ 15:32:18
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se
Postat av: Mamma Mia

Hej Rosalucia

Just nu är det inte aktuellt med operation. Läkaren tror att jag kanske har något reumatiskt och skall först utredas för detta. Det är inflamation i handen och det kan kanske medicineras bort och så får jag använda handskydd samt nattskena. Jag skall tillbaka till handkirurgen till hösten för koll.

Jag har inte så mycket styrka i min vänstra hand och kan inte lyfta tunga saker eller hålla kvar något med den handen. Men jag har andra besvär med fötter och höfter knä så det låter som något rimligt att det kan vara reumatism. Vi får se.

Ha en trevlig helg. Kram från Mia

2009-05-29 @ 22:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0