Lite nytt pyssel i form av påsar

Här kommer några bilder på det som jag
sytt senast. Det är inte alltid så lätt att sy
när jag har ont i handen. Vibrationerna från symaskinen
kan i bland göra ont när jag matar fram tyget.
Det kan man inte tro. 
I dag när jag satt och solade i trädgårdsstolarna så
domnade fingrarna. Då hade jag inte
handlederna tillräckligt "rakt" då jag hade de på armstödet.
Fick lägga händerna i knät i stället.
Nu är det slut gnällt.


Mitt på denna linnepåsen så har jag satt en virkad mormorsruta och sytt
fast en vit bomullsspets runt rutan.
Min först stickade sjal får bo i denna påsen och den ligger framme
på en byrå i sovrummet.

En lite pärla i mitten.


En ljuspåse eller vad man nu vill använda den till.



Jag har återanvänt en spets från ett lakan som jag har
trätt ett rosa band egenom "hålen"



Dessa påsar gjorde sig inte på bild upptäckte jag.
Den lilla påsen funderar jag på att ha tops i.
Den vänstra påsen skall jag utsmycka ytterligare med
lite "pling pling".

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, va mycket fint du pysslat, Mia, hoppas du har något till försäljning när jag kommer och hälsar på jobbet!

2009-06-04 @ 23:07:48
URL: http://nazima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0