Det snörar och det i mängd

Tänka sig att juen kom tidigt i år. Här i snöar det i mängd med
det är bara att bita i hop och gilla läget.
Det var ju fint väder i går så det får vi leva länge på.
Hoppas att det regnar bort i natt.
På kören i kväll så sjöng vi "Vintern har varit allt för l
ång och sammar´n
kommer med jätte språng"

Det får i alla fall tro det.

Vårt liv står inte still fast jag inte uppdaterar bloggen varje dag.
Onsdag förra vecka så rasade växellådan på vår bil.
Inte helt oväntat men ack så olämpligt.
Maken var snabb i vändningarna och hittade en volvo som han köpte i lördags.
En röd sådan.
Mycket smutsig men med lite yes diskmedel så kan man
få en 20 år gammal ratt att se ut som ny.

Jag har fotat bilarna, "storebror" och "lillebror" står brevid varandra på parkeringen.
Stackars lilla nya bil, bli uppryckt från sitt garage och behöva flytta till andra
sidan stan och dessutom behöva stå ute!
Men den ser ut att trivas. Den startar snällt om man ger den lite extra gas.
Hoppas att bilen har överseende med sina nya ägare eftersom vi inte är vana vid manuell växel.
Men vi lär oss fort och vi prisar den för att den värmer oss när det är kallt ute och det fort
för man behöverinte vänta länge innan det givmilt delar med sig av sin värme.
Jag skall lägga in foto snart på vår nya familjemedlem.

Vad har jag gjort med denna veckan tro!
Två extra jobbmöten i måndags och onsdags. I tisdags så var jag på ett
annat planeringsmöte. 
I dag har jag varit ledig men började dagen hos tandläkaren.
Efter den behandlingen tyckte jag synd om mig och då
"fick jag köpa två koftor på Lindex" som tröst.
En väninna ville ha support vid ett klädinköp så då ryckte jag ut på det uppdraget.

Lagade lite pannkakor till tre hungriga barn.
Tog en sväng till vårdcentralen och fick lite support angående min
onda tumme. Hem och vände och så avlutade jag kvällen i på kören.
Jag var även inne på ortens garnaffär och innehavaren är snäll
och stickar ett par handledsvärnare åt mig.
Eftersom jag har så ont i tummen så kan jag inte sticka.
Handledsvärmare har jag försökt mig på förut och jag
är inge bra på detta.

Till helgen skall jag lägga in lite bilder i bloggen, bland annat på den nya bilen
Kram


Kommentarer
Postat av: Jenny Wallden

Hallo gumman! Hur går det med pulvret! Jag borde verkligen börja!! Har ju suttit hemma och skrivit arbete hela veckan och inte rört på mig alls!! Fy!! Och i går bakade jag en chevrépaj med soltorkade tomater och oliver. Märta ville absolut baka kakor oxå så det blev stora cookies med russin oxå! Massor av mat och noll motion! Får nog bli modifast i dag.. :) Hur går det med tummen? Läste att du gjort pim3. Jag blev godkänd i fredags med min. Skönt att det är klart i alla fall! Ha de bra nu! Kram Jenny

2009-03-15 @ 12:09:56
URL: http://www.metrobloggen.se/jennywallden
Postat av: Jenny Wallden

Hej jag skrev till till dig förut, kom det fram? vad kul och va med i tidningen! Jag har inte sett någon sådan! Du får scanna in den på bloggen!

Var de sista meddelandet från dig tänkt till mig bara eller för alla?

Pöss

2009-03-15 @ 17:44:01
URL: http://www.metrobloggen.se/jennywallden
Postat av: Anonym

Hej Jenny

Du kan publicera den. Kanske kan det vara till nytta för någon. Kram Mia

2009-03-15 @ 18:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0