...så på med grus...

Vilket hästejobb killarna har gjort, och så
jag då som får stå med markservicen med
lunch och middag och lite choklad
där i mellan.


Två trejdelar av gruset  har killarna skottat in till framsida.
Resten skulle en granne ha.



Fredrik spexade lite med sin mobil och stod för pausunderhållnnigen.


Marktäck och ett lager grus



Nu skall det bara "stampas" till med en "padda" och sedan
skall vi bestämma vilken sten vi skall ha.


Den här skylten har vi hittat i skogen en gång.
Men den har aldrig kommit till sin rätt hemma hos oss förren nu:-)


M håller på att göra en skål av leran som vi har grävt upp.
Han sitter på den "nya trappan" som maken gjorde förra året.
Eftersom tanken var att vi skulle lägga platter så byggde
han den så att den lätt skulle kunna monteras bort vid behov.



Som det ser ut!!!
Kan det bli något av detta?


Små sår och goda grannar skall
man vara rädd om.
Kram

Kommentarer
Postat av: rosalucia

Det kommer att bli jättefint!!!!!!

Jag vill också ha sten utanför och altan (skit i gräsmattan!!)

Ha det gott!

2009-07-30 @ 09:06:33
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se
Postat av: Mamm Mia

Det räcker med den gräsmattan vi har på baksidan.

Vi skall återanvända plattorna på framsidan och göra en bredare gång på baksidan. Det finns att göra i alla fall när man har hus.

Mia

2009-07-30 @ 18:07:38
Postat av: Stina-Hemma på Landet

Här jobbas det ser jag. Bra blir det. Skönt när man får fixa sådant man vill ha gjort.:-) Kram Stina

2009-08-01 @ 11:25:49
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Stina-Hemma på Landet

Jodå...visst kan jag svara på det. Vanliga runda kuddar blir fort platta. Jag tar därför en vanlig pluffsig sovkudde i mina runda örngott. Innan jag stoppar i dem så trycker jag in alla 4 hörnen i själva kudden. Vips...så är den rund och go.;-) Kram

2009-08-01 @ 17:11:01
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Stina-Hemma på Landet

Nu skrev jag ett svar här, men vet inte om det kom fram.;-)

2009-08-01 @ 17:12:07
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Stina-Hemma på Landet

Kanske bäst att jag skiver en gång till...haha...



Jo, jag tar alltid pluffsiga sovkuddar till mina runda örngott. Runda kuddar blir så lätt platta.

Det enda jag gör innan jag stoppar i dem är att jag trycker in alla 4 hörnen i själva kudden.

Så...är den bra sedan.;-) kramis

2009-08-01 @ 17:14:14
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0