Nu fick jag något att skriva om

Tänka sig vilken kvick 17 åring vi har här hemma.
K masade sig ner från sitt rum och börjar att vädra i kylskåpet 
och letar efter något lämpligt att stoppa i magen innan sänggående.
Efter en stund frågar han vad vi gör.
Jag har precis tagit ett bad och satt och kollade i min
 kalender i mobilen cch mannen slängde precis sig i soffan efter att suttit vi datorn en stund.
Då frågar 17 åringen "Vad gör ni?" Mannen svarade med fjärkontrollen i handen
 "Jag försöker att få lite kvalitets tid för mig själv"
Då svarar vår 17 åring. " Ja det är ju lite svårt när mamma är här"
HUR skall man tollka det?
Är jag överflödig?
En inkräktare?
Eller någon som vill stjäla fjärkontrollen?
Eller allmänt tråkig och sur?
Hoppas att det sista är närmast sanningen!
För tråkig kan jag skriva under på när jag nu enbart pulvrar.
Sur kan jag bli när det stökigt i köket.
Så jag brukar fly undervåningen när det vankas kvällsmat
för de övriga hungriga medlemmar i denna familjen.
Så det är nog bäst att jag förpassar mig upp till sovrummet och
funderar på vilka stora kläder jag skall börja rensa ut
För det är "kvalitetstid" för mig! :-)

För övrigt så har det varit en bra ledig dag som startade med en timmes promenad.
Fotade lite i det gråmulna vädret. Trist kan man tycka, med vädret men inget att göra åt och
det är åndå skönt att promenera oavsett väder. Så de så.
Sedan handlade jag för morfar och hans fru och städade lite för dem
nu när frun har brutit foten.
På eftermiddagen skjutsade jag barn och fördrev tiden på Lindex.
Avslutade kvällen med att gå till kören.
Började föresten dagen med att konstatera att
det runnit av mig 6 hela kg på 29 dagar så jag kan nog
skriva under på att det varit en bra dag.

Må så gott och gör er en bra morgondag.


Kommentarer
Postat av: Lena

Grattis till minskningen!! Härligt! Önskar så att jag började lite senare på mornarna så att jag kunde promenera innan jobbet. Fast då kanske jag inte skulle njuta så mycket av det när jag gör det på helgerna :) Vill att ljuset skall komma så att promenaderna direkt efter jobbet inte blir i mörker!! Ha en skön fredagskväll! Kram

2009-01-30 @ 12:45:45
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Mamma Mia

Hej Lena

Det är bara när jag är ledig som jag promenerar på morgonen. Det händer men vädigt sällan att jag har tagit en runda innan jobbet.

Faktum är att jag kan tycka det är mysigt att promenera sent på kvällen när det är mörkt. Jag lyssnar på radion och känner mig"duktig" som promenerar i stället för att mumsa lördagsgodis om det nu är en lördag kväll. Ha det. Mamma Mia

2009-01-30 @ 14:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0