27:e dagen

Det har varit och är en "arbetsam" period i mitt liv nu. Allt styrs av fyra timmars intervaller.
Efter tre timmar börjar jag snegla på klockan och skruva på mig.
 En timma till att " härda" ut.
Surfar runt lite på internet och läser bloggar eller så tar jag och matar tvättmaskinen med ny tvätt.
Viker i hop den rena tvätten och lägger in i skåpen.
Kollar in klockan. Häller upp ett glas vatten eller tar en snabb kaffe.

Hänger in lite kläder i mitt klädskåp. Klappar lite på tröjan som jag köpte på Lindex REA för 40 kr.
Känner mig nöjd.
Så har äntligen den sista timmen gått och jag mäter upp två dl vatten i ett stort vattenglas.
Så går jag ut i hallen och fram till mitt "föråd".
Kartongen är rätt stor och rymmer en hel del.
Men det är bara två sorter.
Jag tar för det mesta den som det står choklad på.
Går ut i köket och tar saxen och klipper upp påsen
och häller i innehållet i glaset och rör om frenetiskt.

Har jag tur så är datorn ledig och jag avnjuter denna heliga stund
 framför skärmen och surfar runt på "favo bloggarna"
Inte särkskillt social med den övriga familjen som sitter vid
köksbordet och gör exakt samma sak som jag men med
ett annat "innehåll" på sina tallrikar.

Men jag skall inte klaga.
Jag har själv valt att "dricka" min mat.
Jag började på nyårsdagen och det har runnit många pulver ner i min mage sedan dess.
Fyra påsar om dagen i 27 dagar blir 108 påsar det..
Jag är fast i Modefast träsket.
 Inte särskilt tråkigt eller så utan snarare rätt gott.
Chokladsmaken är oslagbar och jag inga som helst svårigheter att enbart dricka detta.
Dricker även med kaffesmak men föredrar choklad.
Dem andra smakerna lockar inte alls och jag tycker inte det är långtråkigt.
Snarare peppande.
Jag har druckigt bort 5,6 kg på dessa dagarna och har
numera storlek 44 i byxor vilket inte alls är något besvärligt.
Nu har jag fler byxor att välja mellan och jag har svårt att hinna med att använda alla.
Tröjjor och jackor stramar inte längre. 
Behöver redan nu rensa ut mina "stora 46:or".

Så nu vet ni vad jag äter eller snarare inte äter.
Kram


Kommentarer
Postat av: Lena

Räknade just ut att på 16+4 veckor med enbart soppor och 4 veckor med halvfart (2 soppor om dagen) så har jag druckit ca 480 påsar! Och jag tycker fortfarande bäst om persika och choklad-toffe (på senare tid avnjuten med 2 droppar pepparmintsolja). Konstigt att man inte tröttnar. Har du smakat Modifast Vanilj? Den är skitgod. Speciellt med lite kardemumma i.

Ha det gott! Kram

2009-01-27 @ 20:49:22
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Mamma Mia

Hej lena

Det var flera år sedan jag smakade Modifast vanilj. Tyckte den smakade så konstgjort. Den kväljde mig verkligen. Så det har liksom bara blivit choklad för hela slanten.

För ett par år sedan så ändrade dem på modifast choklad. Förut så smakade den mer som Ekströms chokladpudding.

Jag skall beställa mer påsar i morgon. Jag kommer nog inte att hålla på mer än ca 4 veckor till på helfart tror jag. Jag får se vad vikten landar på då. Sedan blir det kanske halfart under en upptrappning. Har inte bestämt mig ännu.

Ha det så bra så länge. Kram Mia

2009-01-28 @ 20:02:55
Postat av: rosalucia

Å jag vill också fastna i Modifast-träsket.....jag ska, jag ska!!!! På måndag, nästa måndag...öh...

eller...Fasen också. Jag ska.

Lycka till. Jag kommer å tittar till dej igen sen.

2009-01-31 @ 20:54:48
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0