Miljömedvetna jag.

I dag har jag shoppat loss på Emmaus inne i stan.
Jag provade Victoria Beckham jeans för 350 kr st.
Jag såg dem  där när jag var där i somras och handlade.
Trodde nog dem skulle passa.
Men den var för små. Lite för mycker för att vara ett par motivationsbyxor. 
Men det skulle vara kul att
äga ett par. Sedan har jag ingen aning om det är kopia eller inte.
Hittade två avlånga sjalar, en ljus och en i lite mer guld med en glansigare struktur.
Köte en tygpåse som var sydd av någon på en dagcentral.

Sedan kvistade jag över till Myrona. Letade i genom alla våningsplan
och kom upp till "ungdoms"
avdelningen där det stod en dj och spelade hög musik.
Rätt kul faktiskt. Väldigt rolig inredning.
Kuliga kläder som ungdommar kan tycka vara häftiga.
Jag blev lycklig ägare till en vit bolero
med spets och brodyr i 100 bomull.
 Ur söt och jag har provat det med alla möjliga av mina kläder och
den är verkligen användbar.
Köpte även en "utan på klänning långkofta" kort ärm men en lite axelvadd.
Blå till färgen och  alldeles"hårig"  En "fin kofta" som passar till mina klänningar.
Den var riktigt strabbig och passar även till vardags.

Köpte oxå en stickad poncho. Den är verkar vara hemstickad.
Jag såg ett par maskor som måste fästas.
Det är sticks varning på den för jag tror den är av ylle
Jag skall fotagrafera allt någon dag men först så skall det tvättas.
Så nu känner jag mig nöjd och glad.
Jag har fått nya kläder och pengarna går till välgörenhet,
Kan det bli bättre tro?
Kanske en ny lap top då förstås.


Kommentarer
Postat av: Lena

Vilken smart idé! Jag har aldrig kunnat handla på Myrornas m.m. förut, har aldrig hittat något i min storlek. Fast Göteborgare som läser detta och känner för kläder i storlekarna 52-56 kan sedan några veckor handla mina begagnade på Reningsborg :) Måste kolla själv snart om det finns nått för mig. Du verkar ha fått tag på några kap i alla fall, grattis till det. Och så håller jag tummarna för att din Modifastsändning kommer fram, annars kan du ju alltid köpa en låda på Apoteket. Ha en skön lördag!! Kram

2009-02-28 @ 18:20:07
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Lena

Hej där!!! Kikade bara in -ha en bra dag:)Modifast blev jag lite intresserad av. Smakar de bra.??

2009-03-01 @ 19:27:59
URL: http://metrobloggen.se/lenu2008
Postat av: Mamma Mia

Hej och välkommen

Jag dricker bara choklad och i bland kaffe. Choklad smaken är det godaste jag har drukigt av alla chokladsmaker som jag provat. Dricker den kallt. Gärna med isbit i. En kartong på apoteket kostar 99 kr tor jag att det är. Jag beställer frå Modifast hemsida.

Ha det gott och välkommen tillbaka

Mamma Mia

2009-03-01 @ 21:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0