Det går långt emellan gångerna kan man säga

Inte värst fligit bloggare precis men det finns väl sina skäl till det kan jag tro.
Det vet man ju hur det kan vara  när man har fullt upp.
I bland så har man inget att skriva om eller så bryr man sig inte om att skriva om det
som man skulle kunna skriva om. För ett tag sedan så hörde jag om granarna som dör i Delsjön.
Inte klokt att någon skär sönder barken så att granarna dör.
Det hade jag inte hört talas om tidigare.

Sedan har jag läst Finnjonnas blogg. Äntligen så kom liten in i deras familj, fullt frisk
föddes en lite son.

Läser även Anna Jacopssons bok - Vägen från 137 kg. En bok i bloggform.
Mycket bra och med härliga recept.

Håller på att sammanställa min pimuppgift nr 3 och hoppas få i väg den snart.

Så håller jag på att pulvra förstås. Det har gått lite trögt ett tag och så har jag ätit lite vanlig mat men
nu så år det Modifast för hela slanten.

En ny klänning från Lindex blev det förra veckan oxå och en kofta till som passar till
mina övriga Lindex klänningar.
Jag kommer faktiskt i alla mina kläder i garderoben nu.

Sedan så har jag haft så ont i min vänstra tumme så jag gick faktiskt till
doktorn igen med den. Han sa att det är min tumbasartros som spökar.
En remiss skickades till handkirurgen på Sahlgrenska.
Omkring den 1 oktober kommer jag att kallas til ett läkarbesök för bedömning.
Förhoppningsvis så går det att operera bort värken.
Satte upp mig på återbudslistan.
Det är bara inte min skönhet som jag har ärvt från min mor *skratt*
utan även tumbasartrosen. Givmild som mor är så fick jag den 20 år tidigare
än den deubterade i hennes tummar.
Nog för att man brukar vilja ge sina barn "allt gott" men vissa
saker skulle man vilja vara ute. Men för att vara en gnutta positiv
så kommer jag kanske inte ha ont i tummarna när jag är pensionär
om jag blir opererad 20 år tidigare.
Hängde ni med på den?

I kväll har jag varit på kören.  Kör för alla i ledning av Jerker Leijon.
Ni som vet  vem Jerker är vet också att då kan verkligen alla sjunga.
Det låter faktiskt riktigt bra emellanåt. *ler stort*
Vi har utvecklats under dessa åren.

I morgon är det fredag och vi har sångamling med alla kottarna i huset.
Nu skall jag ta mig en Modifast och gå och lägga mig och läsa ur ovan
nämda bok.

kram från Mamma Mia






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0