Två stora saker har hänt i mitt liv i dag

Eller egentligen flera saker om jag tänker efter.
Flera saker som jag har gjort i dag har hängt ihop.
Det började med en omelett gjord på 2 ägg och
3 skivor camamber och 3 coctail tomater.
Det var ju 2 och 3 och 3 i och för sig.
Men jag drack 2 koppar kaffe innan jag gick.
I dag promenerade jag till vårdcentralen för att ta
bort mitt gips som har suttit på i 2 veckor.

Tänkte att jag kunde fråga om det var möjligt
att ta  influensa sprutan samtidigt.
Två flugor i en smäll ni vet.
Tänkte att jag skulle gå vägen om tandläkaren
på väg ut men det glömde jag.
Höll fast vid tvåsamheten.

För den som inte gillar läskiga bilder på
sår och så får scrolla ner och blunda.
Nu kom jag håg kameran och tänkte fota
avgipsningen och stygnborttagningen.
Så titta eller blunda.



Bort med det blåa







Bort med gips skenan.




Vill du spara skenan? frågade sköterskan.
Nej inget mer "skräp" hem.




Läkaren ritade en pil på min arm så att han skulle
veta vilken arm hans kulle skära i,




Bort med kompresser och salvkompress.



Hoppa över resten av bilderna nu
om du inte vill se resten.





Nu drar hon bort stripes som satt som en extra
förstärkning till det dem sytt,





Detta är ju sy slöjds arbete.
6 stygn tog hon bort. ( obs 6 är delbart med 2 )



Nu är stygnen borta.




Hon tejpade bara för att man kan göra det.
sköterskan sa att man "ska" tejpa 3-6 månader.
På handkirurgen så säger dem att det inte
behövs alls. Det är ett så litet snitt så det
finns ingen anledning.
Belastning på ärret är så litet.
Men jag kommer nog ändå tejpa några dagar.

Fick ett litet bandage om för det ville jag ha,
kände mig så  utan gipset.

Nu till den berömda sprutan som alla nu skall få eller
bör. Antingen är man för eller emot.
Väntar nu spänt på biverkningarna.

Promenerade förbi församlingshemmet och
tog en kopp kaffe med min bättre hälft och
störde honom i hans arbete.

Gick hem och drack en kopp kaffe till.
Två koppar kaffe på en timme.

Klockan två vad det dax för utveckling samtal
på skolan för M.

På kvällen var jag på ett planeringsmöte
i församlingshemmet och drack två muggar
glögg. Efter mötet hann jag vara ned på två
låtar som vi övade på i gospelkören.
Till slut hittade vi en glöggflaska
som vi värmde mellan låtarna och
jag drack en lite mugg glögg.

I kväll är det fullmåne undrar
om jag kan sova i natt?
Dessutom är det stjärnklart.
Vi får se.
Somnar kanske klockan 02.00!









Ju större bord, ju mer saker att fylla det med.
Kram och godnatt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0