Husen är ju inte är ju inte byggda för återvinning

Våra "små fyrkantiga radhus" byggdes på -70 talet
och då var normen annorlunda än vad den är nu.
Det finns inte plats något av våra köksskåp att förvara
återvinningen utan det hamnar i en eller två pappers
påsar som står på golvet brevid diskmaskinen.
Eller så ställer lägger jag det i en annan påse
ute på farsukvisten.
När påsarna är fulla så går vi och slänger,
Jag brukar ha som sport att fylla mjölkkartongerna
med toarullar och annan kartong för att det inte
skall vara så skrymmande.
Glödlampor lägger jag för sig i mjölk katonger
och de måste vi åka i väg till en miljöstation
och lämna.





För några år sedan när vi bytte köksskåpen så pratade vi om
att hitta en lösning i ett av köksskåpen för att "gömma"
återviningen men vi kom fram till att vi behöver alla
köksskåp som vi hr så papperspåsarna får stå kvar!



Kommentarer
Postat av: Nett

Hej! Och tack för din kommentar. Sådär brukar jag med göra, jag har mer skåp nu efter vi renoverade köket förra året, men konstigt nog fyller man ut dem ändå.



Hoppas att det skall gå bra på din bedömning, jag gjorde min med på Sahlgrenska en Måndag och fredag samma vecka hade jag fått tid till operation genom brev. Själva bedömningen gick fort, hann knappt inte prata eller ställa frågor. Det var mer eller mindre in och ut metoden. Däremot skall jag dit till sahlgrenska den 18 januari för info, läkarbesök, gymnast osv.. en s.k inskrivning. Vad jag fattar det som så kommer vi att gå igenom allt då. Själva operationen har jag den 18 februari.



Lycka till / Jeanette

2009-12-17 @ 11:16:19
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Nicki

Ok nu är det här långt efter ditt inlägg men kan ni inte bygga en hurts över med dörrar eller drapperi som döljer påsarna och ger dig lite extra avställningsyta på?

2010-11-02 @ 14:09:44
URL: http://hemmahosnicki.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0