Host host

Inte för att jag skall klaga men jag hostar lite.
Sovit lite de sista dagarna pga hosta.
Men det går väll över.

Handen däremot är lite trögtänkt om man
nu kan kalla en hand för trögtänkt.
Eller det kanske är jag som är det?

I vilket fall som helst så gör den lite ont.
De har ju sagt att jag skall använda handen och
det gör jag ju men jag kan inte tvätta håret, krama
ur en disktrasa eller grepp om en
flaska och hålla i mot när jag
skall öppna en kork.

Jag tränar och gör mina övningar varje dag
och det kanske inte ger resultat så snabbt.
Jag är lite orolig för min tumbasatros och hoppas
att tummen inte har blivit sämre.



Mattias har ställt i ordning kyrkan och krubban.
Det gjorde han den 1a advent.



Det är mysigt med alla ljus och ljusstakar.
Jag har inte kommit i väg till IKEA och köpt
värmeljus ännu. Känner mig inte så stark i handen
arr jag vågar köra.
Lägger ut en beställning till någon som
bor i min närhet och som skall dit.
Jag vill ha 2 pkt värmeljus.

Jag kan ha som mest 25 ljus tända i vardagsrummet
på julafton och då blir det varm.
Jag köpte ljus på Maxi i dag men jag vill
ha IKEAS ljus.
Nog om detta
Ha det så bra tills vi
ses igen.


Kommentarer
Postat av: Lena

Vilken fin julkyrka! Själv pyntar jag inte alls mycket och värmeljus är inte att tänka på. Cornelia skulle brinna mycket bra om hon kom i närheten... Blockljus i lyktor är min grej och jag brukar ha 3 tända samtidigt. Ha en skön lördagskväll!

2009-12-12 @ 20:16:09
URL: http://zitalena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0