Återvinning

Jag har skrivit i min presentation att jag försöker vara miljömedveten,
Det har jag inte berört nämnvärt i bloggen eller berättat om
hur jag  är miljömedveten.
Eller jag skall väll säga vi. Eftersom killarna
använder linser i stort sett varje dag
så kom jag på att linsbehållarna består av en  plastdel
som linserna ligger i och ett aluminium lock.
Under diskbänken har vi två tomma mjölkartonger
som vi lägger plast och metalldelen i.
Mycket enklare att sortera de innan man lägger det i återvinings
påsen med allt annat som skall till återvinningen.
Metall ljushållarna lägger vi oxå i mjölkkartongen.

Det känns så "bra" när alla små plastbehållare rasslar
ner i behållaren för hårdplast.

Nu i kväll har jag klippt ut små julklappsetiketter från
framsidan av den bunt julkort som jag köpte.
Det är småbilder som beskriver vilket motiv som
finns i bunten.

Sedan tog jag en stoppnnål och vitt garn och sydde fast i
kortet så att jag kan fästa det på paketet.
Det blev 14 julklappsetiketter.





Man skulle ju kunna ta ett roligare snöre, ett två färgar rött och vitt t.ex.

Visare en bild på det fina ärret.
Jag ömsar lite skinn men det ser fint ut med
den nya huden under.




I kväll har vi sjung för de gamla på grötfesten med gosbelkören.
Klädkoden var rött eller grönt och svart.





I går köptes det gran.
Det sedvanliga av Björn och Mattias.
Så här tidigt har vi nog aldrig klätt granen tidigare.

Nu skall jag
ta och krypa i säng.





Kommentarer
Postat av: Pjollret

Hej!Åhh vad fin du ser ut i den röda blusen ! Kram från Pjollret.

2009-12-15 @ 23:30:06
Postat av: Lena

Ärret var väldigt snyggt, och granen likaså!! När det gäller återvinning har jag 2 "behållare" för det. Dels min "dramaten" där jag lägger alla tidningar och allt papper. Dels en stor cylindrisk korg som jag klär med en 125 l plastsäck. Där åker allt ner; glas, metall, plast, lampor, miljöfarligt avfall och kartong. Sen tar jag hela säcken med mig ut i soprummet och sorterar där. Smart va?

Kram

2009-12-16 @ 06:29:25
URL: http://zitalena.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0