Senaste nytt på plattfronten

I dag börjar det likna något. Ungefär hälften av platterna har kommit på
plats. Det har "paddats" så att gruset skulle sätta sig och mäts än
hit och än dit för det måste ju bli rakt.
Det är bra med grannar som fixar sina platter samtidigt för 
då kan man hjälpas åt och goda råd flyger genom luften.
Rätt som det är så kommer en eller två grannar förbi och "tittat" 
på eller kör i väg med ett lass grus. 



M har hörselskydd på sig fasst B skulle behöva dem bättre.



Provar

 
Lite mer "paddning"


Lunch


Det var det! Nu skulle det smaka med ett glas mjölk!


Mjölk på väg.


Jag kände för att baka tårta i dag för att fira plattläggningen
och så firar vi att mormor fyller år. 
Grattis mormor
Hurra
Hurra
Hurra
Hurra


Varför sitta i soffan och surfa när man kan sitta 
och vara sällskap för pappa när han jobba. 
Jag erbjöd något mjukt att sitta på
med det avböjdes.


Lite från ovan


Även molnen såg "till-krattad" ut


Inget regn på oss i alla fall.

Vi såg även två "v-formationer" på himlen i kväll.
Det var det första gänget flyttfåglar som flög söderut.
Får hoppas att inte sommaren är slut riktigt ännu.

Man kan ana hur fint det kommer att bli.
Nedanför fönstret kommer det blir en mur.
Farstun byggde gubben för två år sedan.





Sista bilden för i dag får bli en bild på det
överkastet som jag köpte på Jysk för halva priset 
tidigare i veckan. Jag har gått och tittat på det ett tag
och sett andra ha det på sina bloggar och jag
tyckte att det var så fint.

Samtidigt så får jag väll säga GRATTIS till
tanten som är är på semester på annan ort som 
ockå har fyllt år. 


Förra sommaren så målade jag nog sammalagt
14 objekt vita.  En sak var sängen.

Må så gott så syns vi i morgon.

Ni har väll hört om han som satt på sängkanten!

"Den som ändå låg sa den late när han satt på sängkanten"

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0