Träning Ger Färdighet


 





Tänka sig att jag har lyckats virka en muffins.

Jag har trånat efter alla fina bakelser och muffinsar

som jag har sett på olika bloggar den sista tiden.

Jag har inte hittat något mönster på svenska utan bara på engelska.

Så jag har suttit  och försökt översätta från engelska till svenska från internet.

Hittade översättningar när det gäller förkortningar på vad de

olika virkbenämningarna heter här:

http://www.garnstudio.com/lang/se/ordliste.php?liste=intl

Så till slut så har jag fått i hop en muffins. Tittade även på bilder och lyckades

klura ut hur man gjorde övergången från botten och upp för att virka "pappers formen"

Lyckades även att öka och minska maskor.

Så ni kan tänka er att lyckan är stor just nu.

Jag har virkat  3 st och alla är olika.

Den första muffinsen tog längst tid att virka eftersom det är

av tunnare garn och det blir ett annat stuk på den än med de två andra.

En muffins fick en svans av luftmaskor efter sig och blev då till ett bokmärke.





Den här muffinsen är inte helt klar än. Lite trådar skall fästas och

den skall pyntas. Vet inte riktigt hur ännu men det ger sig.







Den här boken är helt suverän för en nybörjade som jag.

Ni kan se alla papper som ligger i  boken. Det är olika utskrifter

som har varit till hjälp i mitt "skapande".





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0