Söndagstvätt

 

Här ser ni en del av dagens tvätt. Inte särkskilt "glassiga" färger precis men det är så här en helt vanlig
tvätt kan se ut. Det som förskönar bilden ( förutom handuken) är att 14 åringen har hängt upp tvätten.
Strumpor och dyligt hänger längre ner och där hade nog 7 åringen ett finger med i spelet.
Jag hörde hur de pratade och och lyssnade på musik från mobilen.
Torkttummlarens brus måste ha bidraget till en den muntra stämningen
eftersom de inte var några klagomål från killarna.  Antagligen pratade de
om vad de skulle göra efteråt. Det var nog det som fick de att hålla modet uppe.

Vad tror ni de pratade om?
1 hushålls sysslor X läxläsning 2 Star Wars

Svar : Star Wars

(killarna gick sedan upp och spelade Star Wars på Play Station)

Faktum är att 15 åringen är den som jag "helst" viker lakan med eftersom han är den
som är mest "smidigast" och vet hur jag vill vika lakanen.
Det har jag också tvättat i dag fast dem hängde jag ute.
Jag gillar egentligen inte att hänga ut tvätt på söndagar.  Det har jag "ärvt" efter mormor.
Men nu för tiden så har man bara lördag och söndag som
 man skall hinna allt på så därför "tullar" jag på den regeln.
Men jag tänker ändå på att försöka ta in den torra tvätten så fort som möjligt när det är söndag.
Tänk så mycket tankeverksamhet det ligger bakom en maskin tvätt.

Hur tänker ni?
Är ni "gammelmodiga" eller är ni "moderna" angående att hänga ut tvätt på söndagar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är nog "modern" angående tvätten..(och det mesta andra också i det sammanhanget), struntar i det mesta av såna "regler". Hänger helst inte ute alls..om jag inte måste av utrymmesskäl. Tror att det är av bekvämlighet..jobbigt att ta in sen..hm..men det är nog också att jag alltid haft pollen allergiska barn (å är själv också), så det tar liksom emot fast det är höst nu..å förmodligen inga pollen. Inte björk o gräspollen i allafall.

Precis som jag hajar till när jag ser småbarn sätta ett mjölkglas till munnen...(tre av mina fyra har varit mjölkallergiker som små.)

Kul att du tittade in till mej, föressten!!!

Ha det

rosalucia

2008-10-13 @ 09:56:25
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0