Nu har jag skrivit in mig på....



.....Viktväktarna för sista gången.  Riktigt inspirerande faktiskt.  En go och glad konsulent.  Lagom klämkäck.
Det nya med Duoval verkar bra, man kan äta sig mätt antingen för 3 eller 4 points. Tror att pointsen skall räcka  gott och väl.  Snart skall jag göra den klassiska grönsakssoppan som man kan äta av hur mycket man orkar.  På lördag skall vi på kalas så då passar det bra att äta den innan.
Klickar du på länken nedan så kommer du till Åse som har en fantastisk sida
där hon berättar och ger tips till andra som vill minska i vikt.  Åse är även en duktig fotograf.
Kolla in hennes sida så förstår du vad jag menar.

http://56kilo.se/


Detta var den bild som jag  närmast just nu hittade och som kan likna en " mat bild"
Den är tagen av maken när han och killarna var på en  promenad för ett par veckor sedan.


Kommentarer
Postat av: Anki

Mmm! Nu har jag äntligen lyckats ta mig tid att titta in på din sida igen. Jättefin! Jag blir imponerad och inspirerad av dina bilder. Ser fram mot att fota själv lite mer nu när vi köpt en ny kamera....äntligen. Annars så rör sig min kreativitet mer på det matiga planet just nu. jag och ungarna har varit ut och plockat slånbär och nypon så det stått härliga till. Här ett recept som jag tycker det blir fantastiskt god saft med:

Slånbärssaft

3 kg slånbär

3 l vatten

300 g socker per liter saft



Bären skall vara något frostnupna när du plockar dem. Är de inte det går det även bra att lägga dem i frysen en stund. Rensa bären och lägg dem i en rostfri bunke. Låt vattnet koka upp ordentligt och häll det över bären. Ställ bunken svalt över natten. Sila saften, koka upp den och häll den över bären. Upprepa proceduren under fyra till fem dagar. Sista dagen silas saften. Man mäter upp saften och blandar med rätt mängd socker. Låt blandningen koka i tio minuter. Tappa saften på flaskor och förvara svalt.

Kram till er alla från Anki

2008-10-29 @ 12:14:12
Postat av: Mamma Mia

Hej Kära svägerska

Kan inte sms:a en flaska saft till mig?

Mamma Mia

2008-10-29 @ 23:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0