Inte mycket gjort i dag känns det som....

......fasst jag har nog gjort en hel del i alla fall.Många små saker blir till en helhet. Jag har jagat dammråttor under pianot i sökandet efter sonens mobiltelefon.  Lågt skinande sol manar på städnerven. Under soffan var den inte heller.  Det skulle till ett under i fall den låg där eftersom den inte låg där när maken letade där för ett par veckor sedan.

Nu börjar det blir lite löjligt i letandet.  iIhop om att hitta den så letar jag på samma ställen hela tiden. Beror kanske på att jag tror att jag har letat dåligt och att det skall ligga där fasst jag inte sett den.  I fredags slutade sonen tidigt och var hemma vi ett tiden. Jag mötte upp honom vid dörren och sa att det var bra att han var hemma tidigt för då kunde han leta efter mobben. Stackarn trodde jag hade hittat mobben och skojade med honom när jag sa så.

Jag har kännt i varenda jackficka och även i jackor som han/ vi inte använt.
Nu skulle man ju kunna tro att vi har städat en massa när vi letat men så är inte fallet. Det ligger fortfarande lite högar här och där med sådan som inte har någon plats.  Den kanske ligger underst i en av högarna? Ja , ja .....  den dyker väll upp.

Jag har i alla fall strykigt tvätt och röjt upp efter middagen som maken lagade. Maken och jag var i väg en sväng och när vi kom hem så hade killarna ( läs den äldsta ) gjort chokladollar. Lill killen var lite sur eftersom han gjorde på ett annat sett än det vi gjorde tidigare i veckan då han rullade alla själv. I dag var det " fel " chokladbollar så då ville han inte vara med att rulla dem. Tre stycken hann jag äta innan jag sansade mig.

Nog om detta.  Skall bara kolla runt lite på näten innan jag nanar kudden. Ha det så gott  och hoppas att arbetsveckan blir en bra sådan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0