I dag är jag ledig och dagen är redan fullbokad.

Idag är jag ledig och då brukar jag ta en morgon promenad i skogen.
Det brukar jag längta efter men i dag är jag förkyld och kroppen orkar inte.
Men dammsuga och plocka lite är ett måste så det slipper jag inte.
Tvättmaskinen surrar och andra tvätten är snart klar.
Tvätta  och stryka tillhör det som jag tycker är roligast att göra.
Damma och torka är inte lika kul med ett nödvändigt ont, men när jag väl bestämt mig
 för att damma så går det rätt bra.

Jag har kommit på att om jag torkar speglarna först i huset så "ser" det renare ut och då fortsätter
jag med torkandet av bara farten. Sätta i nya ljus i ljustakarna och byta ut tomma
värmeljus har samma eftekt på mig. Då kommer jag gång med städningen.

Jag har även kommit på att det går bra att lyssna på en bok samtidigt som jag städar eller stryker.
Det är ju bra att vara kulturell och läsa böcker. Det tilhör allmänbildningen  har jag hört.
Men jag har ingen ro att läsa . Då sitter jag hellre och pysslar.
Men nu kan jag göra två saker samtidigt. Pyssla och lyssna på bok samtidigt.
Jag behöver heller inte välja om jag skall gå ut och gå eller läsa bok.
Jag gör båda samtidigt.

Nu gäller det att ha pli på sig och resa sig från datorn.
Städa står på dagordningen.

 Men först skall jag lägga in en bild för det var så roligt nu när jag lärt mig "lite mer".






Den är en färgklick mot den grå himlen.

Kommentarer
Postat av: rosalucia

Jag håller med dej..städningen är ingen fröjd direkt, trevligast tycker också jag att tvätten är..det luktar gott och ger resultat!!

Det bästa är nästan att liksom "smygstäda"..börja ändra om lite, flytta några möbler, kanske hänga om en tavla eller flytta runt blommorna lite...då städar man samtidigt utan att direkt tänka på att det är det man gör....man lurar sig själv lite.

Men det känns inte lika jobbigt då.

2008-10-09 @ 15:33:22
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0