Ett sjukt inlägg med inblandning av spets

Hej alla glada

Är ni glada? Jag är halvglad och trött på att vara sjuk.  Som sagt så har jag varit hemma denna
veckan och trodde att på fredag kan jag nog gå och jobba.  Men så tog förkylningen en ny vända i
går igen med ont i halsen och ont i "ansiktet".  Det sist nämna instämmer på bihållerna.
Snälla dokton, alias Linne´, skrev ut lite pencelin.
Sedan pratade vi  om vardagliga görmål och om vad man kan göra för
att  förgylla tillvaron....
Från och med nu så kan inga baciller fastna på mig...


Nu till spetsen.  Såg en vacker känning hos en vän en gång.
Den var utsmyckad med vacker spets.
Men granskade man den på mycket nära håll så såg man
att den var vändsydd.  Till och med proffsen kan göra fel.

Då gör det inte så mycket om det blir  "bak och fram"  emellanåt.

På detta sett vill jag tacka för de vackra spetsarna som jag fick förra veckan.
En vänlig själ skänkte mig dessa eftersom hon vet att jag
kan ha nytta av dem.  Ni får se ett axplock av spetsarna tillsammans
med min rosa morgonrock och " Hoppis Peppis" som lill killen
döpt den till.    Anledningen till att min rosa morgonrock är
med i "instalationen" är helt enkelt att det har varit 
"jag och den"  i soffan denna veckan. 






Kommentarer
Postat av: Mollan70

Hoppas att förkylningen har gett vika och att krafterna är på väg tillbaka.

2008-11-16 @ 23:05:49
URL: http://metrobloggen.se/Mollan7

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0